ro
- Detalii
Orele de audiență:
Marti: orele 08.00 - 17.00
Joi: orele 08.00 - 17.00
Date contactului:
Primăria sat. Ghidighici, str.A.Mateevici 2
Tel: 022 710-607
Fax: 022 710-607
E-mail:
- Detalii
Serviciul de Asistența socială este o instituție bugetară a Ministerului Protecției Sociale a Familiei și Copilului, subordonată Primăriei satului Ghidighici.
Misiunea sa este de a asigura activitatea de prevenire și intervenție primară pentru persoane singure și familiile aflate în dificultate.
Scopul este îmbunătățirea calității vieților acelor categorii de beneficiari - persoane și familiile care din cauza unor factori de natură economică, fizică, psihologică sau socială, nu au posibilități să le asigure un nivel decent de viață.
Asistența socială locală se realizează prin acordarea de prestări sociale și oferă informații de servicii sociale.
Principalele obiective:
- Asigurarea serviciilor sociale de calitate, flexibil, respectând standarte generale în domeniu;
- Informarea continuă abeneficiarilor referitor la serviciile și prestațiile sociale acordate;
- Colaborarea cu instituții publice și ONG-uri în domeniu;
- Implementarea măsurilor de prevenire a marginalizării sociale, a situații de risc și a dependenței de fond de protecție socială;
- Asigurarea realizării legislației privind protecția socială;
- Evidența beneficiarilor pe categorii;
- Evaluarea și analiza, în caz de necesitate, a condițiilor locative și sociale de trai ale familiilor socio-vulnerabile;
- Perfectarea actelor și completarea dosarelor beneficiarilor
- Acordarea de sprijin la dezvoltarea serviciilor sociale din comunitate;
- Acordarea de asistență persoane în etate, cu dizabilități, familiilor cu mulți copii, mamelor solitare, tineri în situații de risc.
Asistentul social comunitar
- asigură implementarea cadrului normativ privind asistența socială;
- identifică și evaluează situația beneficiarului și a familiei lui, deplasând-se în teren în cadrul vizitelor la domiciliu;
- formulează problemele cu care se confruntă beneficiarul într-o anumită perioadă de timp, în anumite circumstanțe socio-economice și stabilește modalitățile de suport;
- elaborează și implementează planuri individualizate de asistență cu participarea beneficiarului și familiei lui;
- identifică și evaluează necesitățile grupurilor de beneficiari din comunitate și propune soluții de depășire a problemelor sociale;
- facilitează activitatea grupurilor de suport reciproc;
- prestează servicii sociale primare;
- propune și pregătește cazul pentru referire la servicii sociale specializate;
- evaluează necesitățile comunității și contribuie la dezvoltarea serviciilor sociale comunitare existente și / sau inițiază crearea de servicii sociale noi;
- mobilizează comunitatea și stabilizează parteneriate în scopul soluționării problemelor beneficiarilor;
- contribuie la examinarea și soluționarea propunerilor, cererilor, petițiilor și reclamațiilor parvenite din partea membrilor comunității;
- stabilește prioritatea sarcinilor, planifică și organizează activitatea sa cu respectarea termenelor limită stabiliți;
- facilitează accesul beneficiarilor la prestații sociale;
- execută alte sarcini specifice desemnate.
Contactați: s.Ghidighici, str. Alexei Mateevici 2 Telefon: 022-710-252
- Detalii
Eliberarea certificatelor
(categoriilor social-vulnerabile – gratis : invalizi, pensionari pe vîrstă, familii cu mulţi copii)
(detalii la telefonul 022-710-607 sau 022-710-252)
- 1. Certificat privind componenţa familiei ( ...)
Acte necesare:
- buletinul solicitantului cu membrii familiei înscrişi în fişă
- alte documente ale membrilor familiei (buletinul de identitate şi/sau certificatele de naştere ai celorlalţi membri ai familiei)
2. Extras din Registru de evidenţă al gospodăriilor populaţiei (...)
Acte necesare:
- buletinul de identitate al solicitantului
- paşaportul tehnic al imobilului
3. Extras din Registru cadastral (...)
Acte necesare:
- buletinul de identitate al solicitantului
- alte acte ce confirmă apartenenţa imobilului (contract de vînzare-cumpărare, certificat de moştenitor legal, act de donaţie)
4. Certificat privind lipsa sau existenţa restanţelor faţă de bugetul primăriei (...)
Acte necesare:
- buletinul de identitate al solicitantului
5. Perfectarea şi eliberarea Procurilor pentru prezentare la Oficiul Poştal şi la S.A. Banca de Economii
Acte necesare:
- buletinul de identitate al Beneficiarului şi al persoanei Împuternicite
6. Acte cu privire la starea civilă (detalii la telefonul 022-710-607)
a) Certificat de naştere ( gratis)
Acte necesare:
- certificat medical de constatare a naşterii copilului
- buletinele de identitate ale părinţilor
- certificatul de căsătorie
b) Certificat de căsătorie (...)
Acte necesare:
- buletinele de identitate ale declaranţilor de căsătorie
- certificatele de naştere
- alte acte (certificat de divorţ sau de deces)
c) Certificat de deces ( ...)
Acte necesare:
- certificatul medical de constatare a decesului
- buletinul de identitate al decedatului
- certificatul de naştere al decedatului
- buletinul de identitate al declarantului
7. Certificat de urbanism (...)
Acte necesare:
- Copia buletinului (persoană fizică)/ Certificat de înregistrare a întreprinderii (persoană juridică)
- Actele care ar confirma dreptul de proprietate/arendă asupra imobilului (terenului sau/şi construcţiei)
- Schiţa de proiect (după caz)
- Ridicarea topografică Sc. 1:500
- Expertiza tehnică (în cazul reconstrucţiei)
- Acordul autentificat notarial al vecinilor sau coproprietarilor de imobil/teren
8. Autorizaţie de construire (...)
Acte necesare:
- Copia buletinului (persoană fizică)/ Certificat de înregistrare a întreprinderii (persoană juridică)
- Documentele care ar confirma dreptul de proprietate/arendă asupra imobilului (terenului sau/şi construcţiei)
- Certificat de urbanism (copie)
- Proiect de execuţie (original şi copie)
- Avizul de verificare al proiectului (inregistrat cu nr.)
- Avize ale: Centrului municipal de medicină preventivă; Direcţiei pompieri şi salvatori; Agenţiei ecologice Centru. (după caz)
- Acordul vecinilor sau/şi coproprietarilor autentificat de notar (după caz)
9. Recepţia finală a construcţiei (... persoane fizice, ... persoane juridice)
Acte necesare:
- Copia buletinului de identitate (persoane fizice) / Certificat de înregistrare a întreprinderii (persoane juridice)
-Actele care ar confirma dreptul de proprietate/arendă asupra imobilului (terenului sau construcţiei)
- Certificatul de Inspectare, eliberat de Organul Cadastral Teritorial Chişinău cu anexe: planul lotului de pămînt şi planul construcţiei.
- Autorizaţia de construire. (copie)
- Certificatul de urbanism. (copie)
- Avizul Direcţiei pompieri şi salvatori
- Avizul Centrului Municipal de Medicină Preventivă (după caz)
- Avizul Agenţiei ecologice Centru (după caz)
- Acordul gestionarului, vecinilor sau coproprietarilor autentificat notarial (după caz)
- Ridicarea Topografică de Control (cu indicarea hotarelor)
- Cartea Tehnică, cap. ,,A”, ,,B”, ,,C” (după caz)
- Expertiza Tehnică (Art. 19 şi 27 din Legea R.M. privind calitatea în construcţii nr. 721 din 02.02.1996) - (după caz)
- Procesul-Verbal de recepţie la terminarea Lucrărilor (după caz)
- Avizul Autorului de Proiect
- Adresa Poştală (după caz)
- Anexa nr. 1 din HG 1436 din 17.12.2008